Chciałbym podzielić się historią sukcesu sklepu internetowego, dla którego rozpoczęliśmy prowadzenie kampanii Google Ads w marcu 2023 roku. Sklep działa w branży odzieżowej i specjalizuje się w sprzedaży bielizny oraz strojów kąpielowych.
Tło projektu
Sklep powstał w celu ekspansji na nowy rynek zagraniczny. Po sukcesie projektu w Polsce, klient rozszerzał działalność w jednym z krajów europejskich. Ponieważ współpraca przy polskim sklepie dobrze się układała, otrzymaliśmy zadanie rozwoju Google Ads również dla nowego projektu.
Cele dla reklam Google Ads
Na początku naszej współpracy głównym celem było szybkie uruchomienie sprzedaży, tak aby inwestycja w reklamę zaczęła się zwracać. Kluczowym wskaźnikiem sukcesu był ROAS. Osiągnięcie ROASu na poziomie ok. 300% zapewniało, że klient nie dokładał do kampanii, a przy 350% klient był zadowolony z osiąganej marży. Taki ROAS może wydawać się niski ale z perspektywy właściciela sklepu był to satysfakcjonujący wynik. W dalszej perspektywie dążyliśmy do zwiększenia skali kampanii Google Ads przy zachowaniu rentowności.
Wyzwania
Start kampanii od zera na nowym rynku
Największym wyzwaniem był brak rozpoznawalności marki na nowym rynku. Sklep był nieznany, nie posiadał bazy klientów ani obecności w organicznych wynikach wyszukiwania. Dodatkowym wyzwaniem była różnica sezonowości sprzedaży wynikająca z odmiennych warunków klimatycznych, co wpłynęło na nasze podejście do planowania kampanii.
Brak znajomości języka
Utrudnieniem był również brak znajomości języka. Na szczęście przy obecnym poziomie programów do tłumaczeń i wsparciu tłumacza, tego typu bariery są coraz łatwiejsze do obejścia.
Działania i przebieg kampanii Google Ads
Gdy tylko sklep był gotowy, szybko wdrożyliśmy kampanię. Chcieliśmy wykorzystać to, co już wiemy na podstawie reklamy dla polskiego sklepu ale też nie mogliśmy wprost wykorzystać Polskiej kampanii ze względu na inne okoliczności takie jak: niższy budżet początkowy i brak danych na koncie. Zaimplementowaliśmy więc kampanię opartą na polskiej ale uprościliśmy strukturę kampanii.
Obecnie standardem prowadzenia działań w Google Zakupy są kampanie Performance Max (Pmax). Kampanie te działają tym lepiej – im więcej danych posiadają. Zaczynając od zera, aby przyspieszyć czas nauki, zaczęliśmy od jednej kampanii Performace Max, która miała skoncentrować budżet na jak najszybszym zdobywaniu transakcji. Jako wsparcie dla kampanii Pmax skonfigurowaliśmy kampanie tekstowe w wyszukiwarce – oddzielnie dla haseł brandowych i produktowych.
We wszystkich kampaniach wykorzystaliśmy sprawdzone w Polsce zasoby reklamowe, które dostosowaliśmy do potrzeb nowego rynku.
Kampania od samego początku była optymalizowana na podstawie zbieranych danych, co pozwoliło na stopniowe skalowanie wyników.
Efekty
Na efekty kampanii możemy patrzeć z różnych perspektyw, ale 2 z nich wydają się najciekawsze.
1. Wzrost kampanii w pierwszych 10 miesiącach – od zera do 86 tys. zł miesięcznego przychodu
W ciągu 10 miesięcy kampania zanotowała znaczący rozwój. Już w pierwszym miesiącu udało się wygenerować sprzedaż, ale to kolejne miesiące przyniosły największe wzrosty. W sierpniu 2023 roku osiągnęliśmy ROAS na poziomie 300%, a w październiku już 341%.
Do grudnia przychody z kampanii wzrosły do ponad 86 tys. zł miesięcznie, przy budżecie reklamowym wynoszącym około 18 tys. zł. ROAS w grudniu wyniósł 481%, co jest wynikiem znacząco przekraczającym początkowe założenia.
Ostatecznie w 10 miesięcy zwiększyliśmy przychód od 0 zł do ponad 86 tys. zł. Wzrostowi sprzyjała również sezonowość sprzedaży, ponieważ w tego typu branży sezon świąteczny jest najlepszym czasem w roku. Mimo okoliczności sprzyjających – wydaje się, że jest to dobry wynik 🙂
2. Wzrost przychodów o 62% w sezonie wakacyjnym (rok do roku), przy jednoczesnym wzroście ROASu o 37%
Dla tego sklepu, poza sezonem świątecznym, ciekawym momentem w roku jest sezon wakacyjny. Przede wszystkim ze względu na ofertę strojów kąpielowych.
Po sezonie wakacyjnym porównaliśmy wyniki z poprzednim rokiem i w porównaniu do poprzedniego sezonu wakacyjnego (maj-sierpień) udało się osiągnąć 62% wyższy przychód niż z poprzedniego sezonu wakacyjnego – przy jednoczesnym wzroście ROASu o 37%.
Podsumowanie
Przez ostatnie 1,5 roku prowadzenia kampanii Google Ads, sklep nie tylko osiągnął satysfakcjonujące wyniki, ale także kontynuował dynamiczny rozwój na konkurencyjnym rynku zagranicznym.
Przykład ten pokazuje nie tylko skuteczność Google Ads. Pokazuje również jak ważny jest długoterminowy rozwój kampanii. Pomimo tego, że możemy włączyć kampanię w kilka godzin, to właśnie dzięki długoterminowej strategii i optymalizacji w oparciu o dane, można osiągać najlepsze wyniki.
Teraz przed nami kolejny sezon świąteczny, a więc kolejne wyzwania 🙂
Jeśli również chcesz rozwijać swój sklep za pomocą skutecznych kampanii Google Ads, skontaktuj się z nami i razem będziemy pracować na sukces Twojego sklepu!